Klachtenprocedure

Ik heb een klacht

Als jij op welk gebied dan ook niet volledig tevreden bent over onze dienstverlening, dan horen wij dat graag. Je kunt dit dan doorgeven aan jouw begeleider. Deze bekijkt het probleem en de mogelijke oplossingen. Indien nodig wordt de manager ingeschakeld.

Mocht je overwegen een formele klacht in te dienen, dan verwijzen wij jou naar onze klachtenregeling. Je kunt de klacht online indienen. Ben je niet tevreden met de klachtafhandeling, dan kan je de klacht voorleggen aan de onafhankelijke en erkende geschillencommissie Erisietsmisgegaan.nl

Ons klachtenformulier kan je hier invullen

icon
icon

AKJ – vertrouwenspersonen in de jeugdhulp

Alle (pleeg)kinderen, (pleeg- of groot)ouders en verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij het AKJ. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is gratis. Het AKJ is een zelfstandige stichting; de vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van De Opvoedpoli.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor jou doen? Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je er niet uit komt met de hulpverlener van De Opvoedpoli, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst luisteren zij naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Zij of hij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met De Opvoedpoli.

Zo bereik je het AKJ

Bel naar 088 – 555 1000
Mail naar [email protected]
Chat met een vertrouwenspersoon via de website www.akj.nl. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.

logo